مجتمع آموزشی هوشمند

در سال 1372 پس از اخذ مجوز و موافقت اصولی از اداره کل آموزش و پرورش در محله ای در جنوب تهران یک واحد آموزشی راه اندازی شد که با استقبال دانش آموزان و اولیای آنان روبرو شد. این واحد آموزشی پس از چهار سال به فکر توسعه و نقل مکان در یک محیط مناسب تر افتاد و در سال 76 در شرق تهران پایه های یک مجتمع فرهنگی آموزشی با عنوان مجتمع یا مجموعه مدارس محراب پایه گذاری شد. به طوری که در سال تحصیلی 96-97 ما شاهد فعالیت های موفق این مجموعه در رده های سنی پیش دبستان تا دبیرستان و همچنین آموزشگاه زبان مجزا هستیم.

فعالیت آموزشی تنها شغل ما نیست بلکه شغل و تمام زندگی ماست ، که علی رقم گذشت سال ها از آغاز این راه نه تنها از آن خسته و دلزده نشدیم بلکه هر روز در تلاش هستیم تا بر اساس تجربیات پیشین ضمن شناسایی دقیق نیازهای آموزشی دانش آموزان و دغدغه های پدران و مادران راه حل ها ی کارآمدی را   برای توسعه و بهبود خدمات آموزشی دانش آموزان بیابیم.

نقاط قوت دبستان محراب بالا بردن بهره وری در عرصه آموزش می باشد که با تکنیک های مختلف بازدهی و گیرایی دانش آموزان را بالا می برد  همچنین این مجموعه خدمات روز را برای بالا بردن مهارت های دانش آموزان به کار می بندد.

آنچه در پیش رو دارید در برگیرنده نگاه کلی و در عین حال جامع به اهم راهکارهای آموزشی و تربیتی دبستان محراب می باشد. بی گمان را ه رسیدن به موفقیت دشوار خواهد بود ولی ما کوشیده ایم کوتاه ترین راه بین شما و موفقیت باشیم.

ما یک مجموعه فرهنگی -آموزشی در زمینه تحصیل دانش آموزان ، با سابقه درخشانی در زمینه نوآوری در آموزش هستیم. سیستم آموزشی ما دائما در حال تحول است و ما به دنبال راه های جدیدی برای به کارگیری بهترین منابع انسانی ، آموزشی ، مالی، تربیتی و تکنولوژی به منظور رشد وضعیت تحصیلی دانش آموزان می باشیم.

1)به کارگیری منابع رشد زیبا نویسی و حفظ قرآن دانش آموزان در کنار پیشرفت های تحصیلی زمینه سازی خلاقیت در مقطع ابتدایی
2)روانخوانی ، قرائت قرآن و بالابردن سطح دانش در مقطع راهنمایی
3)آماده سازی فارغ التحصیلان دوره راهنمایی برای ورود به مقطع دبیرستان و زمینه سازی برای شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه ، مشاوره و راهنمایی برای انتخاب شغل که از مهم ترین ماموریت های مجموعه محراب می باشد .

علاوه بر این ما بر این باوریم که موفقیت مجموعه رابطه مستقیمی با کیفیت آموزش و رضایت اولیا دارد و برای دستیابی به موفقیت نباید به وضعیت کیفی موجود راضی بود و دائما باید برای نوآوری تلاش کنیم.
مجموعه ما مفتخر است که در منطقه از لحاظ کیفیت  در آموزش و پرورش دانش آموزان و رضایت اولیا پیشتاز است.

 

نگاهی به متدهای آموزشی مجتمع آموزشی محراب شعبه 3

 

هر آموزشی پرورش است و هر پرورشی آموزش

 

متدهای آموزشی این مجتمع با توجه به هدف ، موضوع ، سن ، جنسیت ، امکانات ، تعداد دانش پذیران و فضای آموزشی به شرح زیر است :

*استفاده از برنامه ی درسی فراکلاسی (curriculum as ethics)

*پرورش مهارت های (پژوهش محوری ، research) (حل مساله ، problem ، solving)

*شناسایی هوش چندگانه و پرورش حواس پنجگانه از مقطع پیش دبستان

*تعامل با فناوری و ابزارهای آموزشی هوشمند

*آموزش روش های متنوع در مطالعه ی اثربخش و بهره بردن از تکنیک های PQRST برای دستیابی به قضاوت مستدل و درگیری عمیق تر با مطالب درسی از طریق تجزیه و تحلیل معانی

*آموزش مهارتهای زیبانویسی ، طراحی متناسب با سن دانش پذیران

*آموزش مفاهیم دینی با روش DEPTH THEME , LIFE THEM

*آموزش زبان

 

اهداف آموزشی و پرورشی :

*منظور کردن حیطه های شناختی ، عاطفی و روانی -حرکتی در هدف های آموزشی

*پرورش مهارت حل مسئله ، تفکر خلاق و پژوهش محور

*همگام بودن با تکنیک های آموزشی روز دنیا (NEW EDUCATION)

*کشف و شکوفایی استعدادهای چندگانه

پرورش ذوق و خلاقیت هنری دانش آموز

*ایجاد حس رقابت در المپیاد ، مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی

*پرورش دانش آموزان با ایمان

*آشنایی با آداب فرهنگی ، اجتماعی ، اسلامی ، ایرانی

*ایجاد محیط مناسب روانی و اجتماعی

*آموزش اصول بهداشت فردی و اجتماعی

*پرورش روحیه ی نظم و انضباط در کار تیمی

 

گزارش تصویری